FANDOM

Ronald Ranpike
11853867 974781392574358 2083797008 n
Rasa Człowiek
Wiek 53 lata
Tytuł Lord Margrabia
Królestwo Devincher
Księstwo Callevard
Relacje Elizabeth Marton (żona), Wilhelm Ranpike (syn), Alvin Ranpike (syn), Eadwig Ranpike (syn), Edward IV Rolphester (suzeren)
Sojusznicy Wulfric Bradbill, Donnchadh Cioannen aep Cynaefrigh
Wrogowie Erlene Geomer, Vardenheimscy Łupieżcy
Ronald Ranpike (ur. 15.11.549) - Lord Margrabia Marchii Callevardu. Syn Edwina Ranpike'a i Catherine Vinfeld. Żonaty z Elizabeth Marton, córką barona Helminstar w księstwie Orchester, doczekał się trzech synów. Znany jest z żelaznej ręki i niechęci do magii. Przebywa w Twierdzy Ranhold, skąd nadzoruje obroną granicy królestwa z Vardenheimem.

Herbem Rodu Ranpike'ów jest lis i łabądź na ciemnoszarym polu, przedzielone mieczem. Ich dewiza rodowa to "W wierze nasza siła, w sile nasza wiara."

Wygląd

Ronald Ranpike jest postawnym mężczyzną, z wzrostem dużym jak na Callevardczyka, czyli 177 centymetrów. Ubrany jest zazwyczaj w półpancerz, a na ramionach ma długi, ciemnoszary płaszcz z herbem rodu. U pasa zawsze ma przytoczony miecz rodowy - Isenbog.

Na jego bladej, pełnej zmarszczek twarzy prawie nigdy nie gości uśmiech. Jego krzaczaste brwi zazwyczaj są ściągnięte w wyrazie dezaprobaty a usta zaciśnięte. Jego włosy są gęste, ale posiwiałe. Sprawia wrażenie człowieka, który całe życie spędził w pracy, zaznając niewielu wygód.

Charakter i Usposobienie

Lord Ronald Ranpike jest człowiekiem ponurym i nieprzyjemnym. Prowadzi rozmowę w suchy sposób, interesują go tylko fakty. Przestrzega etykiety w dosyć mechaniczny sposób. Jest strasznie uparty i rzadko zmienia zdanie, chcąc zawsze postawić na swoim. Do jego największych zalet należy pracowitość. Większość czasu spędza na doglądaniu obrony granicy. Nie znosi lenistwa i chce aby wszystko było robione szybko i sprawnie. Należy też do osób raczej zimno kalkulujących niż podejmujących decyzję pod wpływem impulsu. Jest głęboko wierzący i wrogo nastawiony do magii.

Umiejętności

Lord Ronald Ranpike jest przeciętnym szermierzem, ale za to wybitnym żołnierzem. Potrafi trafnie ocenić sytuację i zareagować na nią. Jego cierpliwość i wyrachowanie to jego kolejne zalety jako dowódcy. Jest także obdarzony dobrą pamięcią. Zna zasady etykiety, w kontaktach z innymi lordami stosując chłodną grzeczność. W rządzeniu kieruje się prostotą i karnością.

Biografia

Ronald Ranpike urodził się piętnastego listopada, w roku pięćset czterdziestym dziewiątym po koronacji. Jego ojciec, Lord Edwin Ranpike był mężczyzną bardzo pobożnym i skromnym, i od dziecka wpajał swojemu synowi wielki szacunek dla wiary. Natomiast matka była siostrą hrabiego Vinfeld w księstwie Ondermere. Była to kobieta obdarzona wielką energią i żywością. Mimo dezaprobaty ojca wpajała synowi ambicję i nieustępliwość w dążeniu do celów. Uczyła go szlacheckich obyczajów i wiedzę o rodach księstwa a także królestwa. Ojciec natomiast często był nieobecny, zajęty obowiązkami, jednak chciał, by uczono go życia w skromnych warunkach i w wojowniczym duchu. Tak więc już pierwsze lata życia upłynęły mu bez wielu radości. Zaprzyjaźnił się ze starym żołnierzem, który uczył go szermierki - Wisgarem. Z zachwytem słuchał jego opowieści o niebezpiecznych wyprawach i walkach. Gdy Ronald miał dziesięć lat, ojciec zaczął pokazywać mu margrabiowskie obowiązki. Wtedy zobaczył też, jak ojciec radzi sobie z napadem barbarzyńców. Dowodził wojskiem ostrożnie, pole bitwy oglądając z dogodnego miejsca, by móc jak najlepiej ocenić przebieg walki. Taki sam styl dowodzenia stosował i później sam Ronald.

W wieku lat piętnastu, matka wysłała go razem z Wisgarem na podróż dookoła królestwa, by na własne oczy zobaczył obyczaje i politykę. Mimo, że bogactwo i moc południowych panów imponowała mu, ich beztroska irytowała go. Za to przypadł mu do gustu Thyaleoth. Wcześniej czuł już wstręt i niechęć do Biterholtczyków, słysząc o ich nieziemskich praktykach, jednak gdy zawitał do tego kraju, zapałał do nich szczerą nienawiścią. Postanowił doprowadzić do jego izolacji razem z Thyaleothem. Gdy miał poznać klany Dunehrów, doszła do niego wiadomość, że zdrowie jego ojca szwankuje - zapadł on na straszliwą chorobę płuc - i potrzebuje pomocy w rządzeniu. Wrócił więc do Callevardu i zaczął powoli przejmować jego obowiązki. Gdy miał dwadzieścia jeden lat, jego ojciec zmarł, a Ronald objął stanowisko margrabiego. Wkrótce po tym zmarł Visgar, a matka na starość stała się jędzowata. Lord został więc sam i mimo, że znalazł żonę na południu, jego relacja z nią była chłodna. Głęboką miłością darzy jednak swoich synów.

W czasie swoich rządów łowił łupieżcze bandy z Vardenheimu a także odparł parę większych napadów. Największym z nich był najazd Wulgryka Czaszkopija - straszliwego wodza, który zjednoczył kilka klanów w Vardenheimie i z czterema tysiącami wojowników najechał Callevard. Lord Ranpike postanowił pozwolić mu przejść trochę w głąb kraju, by potem zamknąć za nim drogę i zmiażdżyć go w żelaznym pierścieniu. Horda została rozbita i mawiają, że nikt nie wrócił do Vardenheimu by poinformować o klęsce i tylko upalowane ciała Wulgryka i jego najdzielniejszych wojowników służyły jako pokazanie ich losów. Lord Ranpike w przeciwieństwie do ojca nie skupia się jednak tylko na obowiązkach margrabii. Uznaje siebie za strażnika ładu w królestwie i czynnie bierze udział w jego życiu politycznym. Nie stroni od uczt i turnieji, mimo że sam nie znajduje w nich wielkiej rozrywki. Aktywnie bierze też udział w łowach na Wilka. W czasie najazdu Tanvelgu na Zanthyr, wysłał też część swoich wojsk, na pomoc earlowi Donchadhowi.

Relacje

Edward IV Łagodny Rolphester - Ronald Ranpike dochowuje mu wierności, uważa jednak, że jest zbyt mało stanowczy i miękki.

Elizabeth Marton - z żoną Ronald ma chłodne relacje i nie ma w ich stosunku miłości. Traktuje go on jako obowiązek.

Wilhelm Ranpike - Z najstarszym synem Ronald wiąże spore nadzieje i darzy go sporą miłością, chociaż jest okazywana w jedyny znany lordowi sposób, czyli chłodno. Niepokoi go jednak zainteresowanie syna południowymi zwyczajami i rozrywkami i zbyt bierny stosunek do życia.

Alvin Ranpike - Lord darzy średniego syna uczuciem, jednak mniejszym niż Wilhelma. Widział go jego jako wielkiego rycerza i wojownika, ale nie przywódcę, więc pozwolił mu przebywać sporo czasu na południu. Nie aprobuje jednak jego pogodności i żwawości, uznając, że to cechy głupich południowców.

Eadwig Ranpike - Najmłodszy syn cieszy się szczególnym afektem ojca, z racji na jego wyjątkową pobożność i fanatyzm. Ronald widzi w nim idealnego RIhtvahra, który będzie tępił siły mroku dla chwały wiary i królestwa. Z Wulfriciem Bradbillem już dawno porozumiał się o karierze zakonnej swojego najmłodszego syna.

Wulfric Bradbill - Ronald darzy go wielkim zaufaniem i współpracuje z nim od wielu lat, a usługi jego zakonu wiele razy okazywały się pomocne.

Szlachta Callevardu - Swoich lenników Ronald trzyma krótko, traktując ich przedmiotowo. Wymaga od nich głównie wypełniania swoich obowiązków i wiernej służby. Sprawiedliwie osądza tych którzy o tym zapomną, ale wynagradza tych, którzy sumiennie je wypełniają.

Erlene Geomer - Ronald darzy ją chłodną nienawiścią i nie ma do niej za grosz zaufania, jednak nie chcąc burzyć porządku królestwa, nie przystępuje do żadnych wrogich akcji przeciw Biterholtowi i stara się zachować status quo. Zawsze jednak uważnie obserwuje jego poczynania i fortyfikuje granice, by w razie czego być przygotowanym na jego atak.

Donnchadh Cioannen aep Cynaefrigh - Ronald uważa go za honorowego i godnego zaufania sprzymierzeńca, chociaż sądzi, że jest głupi i niewarty bliższej współpracy.

Eylath Ildingalth - Ronald ubolewa nad tym, że Eylath mógłby być świetnym sojusznikiem, gdyby nie to, że jest tak nieobliczalny i szalony. Stara się zachować z nim neutralne stosunki, ale ma na niego oko.

Jarl Harald Fenrihair - Jarla Haralda Ronald uważa za szalonego i niegodnego zaufania. Czasem walczą ramię w ramię z Vardenheimczykami, jednak margrabia toleruje tylko z obowiązku.

Lordowie Południa - Ronald sądzi, że owszem, można znaleźć tam wielu znamienitych wojowników i rycerzy, ale są oni zaślepieni na zagrożenie, a ich beztroska może ich doprowadzić do zguby.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki